Dag 15 - 9 mei 2014 - Reisverslag uit Verona, Italië van Ton Leeuwenkuijl - WaarBenJij.nu Dag 15 - 9 mei 2014 - Reisverslag uit Verona, Italië van Ton Leeuwenkuijl - WaarBenJij.nu

Dag 15 - 9 mei 2014

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

11 Mei 2014 | Italië, Verona

Toen we het schelle fluitje van Jos om 09.00 uur hoorden, kwam een dame de zware ijzeren poort van het Youth Hostel openen waardoor we ons weer bij de groep konden voegen. Want zoal jullie weten waren Nico en ik de enige die daar hadden geslapen. Alle anderen hadden een paar meter hogerop op de camping gepit.
De afspraak was om tot 11.00 Verona te verkennen op de fiets en als we elkaar kwijt zouden raken dan moest je gewoon om 11.00 uur voor het Opera-theater staan.
In kleine groepjes fietsten we door nauwe drukke winkelstraatjes en over leuke pleintjes rondom voorzien van kleurrijke huizen. Veel balkons waren versierd of met bloembakken of met de was!
Verona is een prachtige stad, vooral als de zo'n schijnt en als er zoveel mensen vol verwondering rondlopen. In zo'n stad vliegt de tijd voorbij zeker als je ook nog eens even koffie wilt drinken dan is het zo 11.00 uur. Dus was ons groepje 15 minuten later dan afgesproken op de plek van vertrek. Gelukkig stoorde zich daaraan niemand en fietsten we even later rustig de stad uit op weg naar onze volgende stop, Montagnana. Vandaag staat er een hele korte etappe op het program die door de Povlakte voerde. De enige die dit gebied echt mooi vond was Arnold omdat hij landbouwer is en van allerlei gewassen houdt. Maar ook hij moest toegeven dat de mais en veel andere gewassen er maar matig bijstonden.
Onderweg zag je veel oude vervallen en verlaten boerenhoeven. Het gebied sprak mij niet echt aan. Ook de rivier de Po is niets bijzonders, het is gewoon een bruinachtige waterstroom die we af en toe een keer moesten oversteken.
Onderweg zagen we regelmatig van die bomen waar van die witte pluizen afwaaiden en onder de bomen lagen zoveel pluizen dat het wel sneeuw leek. Niemand kon precies zeggen welk soort bomen dat waren, iemand riep populieren; juist in dat soort situaties mis je Hermien en Peter heel nadrukkelijk! Die hadden gelijk het juiste antwoord gegeven, nu bleef het onzeker.
We hadden een korte etappe gepland staan en toen Tonnie plots LIdl riep, kwamen we erachter dat we al in onze halteplaats waren. Op mijn teller stond 66 km. De camping annex hostel bleek vrijwel naast de Lidl te staan. Een aantal mensen kozen voor het hostel maar het was schitterend weer dus besloot ik met de anderen de tent op te zetten.
Na alle gebruikelijke activiteiten zoals douchen en de was doen zijn we op advies van Francisca, de dame van het hostel, gaan eten in de oude stad. Dat bleek een prachtig ommuurde stad te zijn die er van buitenaf gezien aantrekkelijker uitzag dan binnenin want alle straten waren onderkomen en veel gebouwen hadden onderhoud nodig. Maar....het eten in een goed restaurant bij de oude poort, was voortreffelijk. De groep had besloten om Nico voor wat betreft het diner 'vrij te houden' ivm. zijn 57e verjaardag. Nico en ik hadden eerder die avond een paar flessen wijn, bier en allerlei andere dingen die bij een feestje horen, ingekocht. In de kantine van het hostel hebben we Nico's verjaardag op passende wijze gevierd. Nadat we hard en luid voor hem hadden gezongen voelde hij zich echt jarig en dat is het belangrijkste!
Iedereen ging daarna voldaan naar bed.

  • 11 Mei 2014 - 23:01

    Peter En Hermien:

    Hallo Allemaal, maar heel speciaal Nico.
    De allerbeste wensen voor jou en nog heel veel goede jaren met allemachtig veel fiets kilometers.
    Van harte en wij drinken thuis wel een borrel op jou! Proost!

  • 20 Mei 2014 - 18:20

    Nico:

    Hoi Peter en Hermien dank je hartelijk voor jullie mooie mail .het is leuk engel erg aardig om een mail te ontvangen van jullie in het Rome van nu het is enig zins niet te bevatten dat de tocht nou voorbij is .het gaat allemaal zo snel en Rome is heel hectisch.vandaag een lekkere rustdag met lanterfanten gehad ,is ook heel leuk .komnou een beetje tot rust.enne een heleboel mooi vrouwen. Groeten van nico

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Hallo allemaal, Ik ben Ton Leeuwenkuijl en ik vertrek 2e helft april op de fiets naar Rome samen met een groep echte fietsfanaten. Alhoewel in ons vooroverleg het woord 'pelgrimage' wel is gevallen, wordt geen echte pelgrimstocht want we overnachten niet in de openlucht maar in kleine simpele tentjes. Elke morgen gaat een van de mannen op zoek naar een bakker waarna we samen ontbijten en ons eigen lunchpakket klaarmaken. 's Avond wordt het zoeken naar een eenvoudige herberg, want we koken zelf niet. Voor het overige blijft de fietstocht naar Rome heel basis! Omdat ik het 'Nimba project' een warm hart toedraag, heb ik dit project als zgn. 'goed doel' verbonden aan mijn fietstocht. (zie ook http://www.nimba.nl) De afstand naar Rome is ruim 2100 km. U raadt het al - ik ben op zoek naar sponsors. Stel dat al mijn volgers ook sponsor willen worden en 1 eurocent per kilometer doneren dan ontvangt 'Nimba' bij aankomst in Rome € 21,- van elke sponsor. Dat zou toch geweldig zijn! Ik ben blij met alle volgers maar uiteraard staat het een ieder vrij om zich daarnaast aan te melden als sponsor. Momenteel ben ik volop doende met alle voorbereidingen - een goeie fiets met alle tassen (vóór en achter) heb ik inmiddels, maar aan alle kleding voor koud - warm - regen - wind, etc. moet nog worden gewerkt. Wordt vervolgt!

Actief sinds 25 April 2014
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 19633

Voorgaande reizen:

20 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

22 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

22 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

25 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

26 April 2014 - 20 Mei 2014

Fietstocht naar Rome

03 Maart 2008 - 16 Mei 2008

Voettocht naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: