Dag voor vertrek - Reisverslag uit Ootmarsum, Nederland van Ton Leeuwenkuijl - WaarBenJij.nu Dag voor vertrek - Reisverslag uit Ootmarsum, Nederland van Ton Leeuwenkuijl - WaarBenJij.nu

Dag voor vertrek

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

22 Maart 2014 | Nederland, Ootmarsum

Vannacht niet zo goed geslapen want eerlijk vind ik het best spannend waaraan ik begin. De afgelopen weken hebben we als groep een paar keer getraind en iedere keer 'hing ik aan de achterste mem'! En... wanneer je alleen traint dan bepaal je je eigen tempo…!
Onze fietsgroep bestaat uit 12 getrainde mannen en 2 pittige maar vooral zeer goed getrainde dames.
In onze groep zitten bijv. veel wielrenners en fanatieke schaatsers plus... een groot deel van de groep is vorig jaar vanuit Vriezeveen naar St. Petersburg gefietst….!
Tja, vooral dat trainen heb ik (achteraf gezien) iets onderschat. Ik dacht, och ik ben redelijk sportief, niet te dik, ik herstel snel na een inspanning en….ik ben een ram, en als een ram iets wil dan gaat hij ervoor. Zoon Stefan zei onlangs: 'Ons pa moet 't hebben van 30% conditie en 70% karakter'.
Dus vertrek ik morgenvroeg tegen 07.30 uur volledig bepakt op mijn mooie Idworkx fiets naar ons verzamelpunt in Diepenheim.
Omdat de Rome fietsers in verschillende plaatsen wonen en iedereen persé van huis wil vertrekken is gekozen voor Diepenheim waar we tegen 10.00 uur worden verwacht.
Na de koffie vertrekken we naar onze eerste stopplaats Xanten.
Daar eten en overnachten we in een jeugdherberg.
Afgelopen week ben ik trainend naar Diepenheim gefietst (45 km) en naar Xanten zou plm. 90 km zijn, dus onze eerste dag begint morgen gelijk pittig.
Ik probeer de komende periode op deze site een soort dagboek bij te houden zodat jullie op de hoogte blijven van mijn ervaringen. (zowel de goede als de minder goede)
Eerlijk gezegd ken ik alle mogelijkheden van deze site niet goed maar ik verwacht dat dit gaandeweg ook beter zal worden en…. als je mijn belevenissen niet interessant vindt - gewoon skippen!

Groetjes Ton





  • 25 April 2014 - 14:28

    Huub Ter Haar:

    Ha Ton,

    Deze tocht gaat je zeker lukken. Ik heb onlangs met je getennist en weet dat je een goede basisconditie hebt. Als je bij de grens van Duitsland bent, hoedje nog maar twee grenzen te passeren... Zet hem op, en God doet de rest. Geniet ervan.

    Knuffel van mij, Huub

  • 25 April 2014 - 14:56

    Ilse Ter Haar:

    Hallo oom Ton,

    Het zal zeker spannend zijn, maar ook heel mooi om deze uitdaging aan te gaan. Lieve Ton, ik wil je via deze weg ontzettend veel plezier en succes wensen met deze geweldige ervaring!

    Lieve groet,
    Ilse


  • 25 April 2014 - 15:04

    Mös Leonie:

    Ha die oom Tonnie,

    Stoer dat je deze verre fietstocht aangaat. Ik ben benieuwd naar je belevenissen onderweg, dus ik ga je website zeker volgen. En Rome, dat ga je vast en zeker halen!

    Zet 'm op, hè!!

    Groeten,
    Leonie

  • 25 April 2014 - 22:59

    Carin Janssen:

    Hallo Ton,

    Wat een stoer avontuur! Ik weet zeker dat 't gaat lukken. Met dezelfde inzet als je voettocht naar Santiago, moet fietsen naar Rome ook lukken. Ook al is 't geen bedevaart, je verdient er toch (aflaat)punten mee, maar dan voor 'n goed doel. TOP hoor. Veel plezier en voldoening.

    groetjes,
    Carin

  • 25 April 2014 - 22:59

    Carin Janssen:

    Hallo Ton,

    Wat een stoer avontuur! Ik weet zeker dat 't gaat lukken. Met dezelfde inzet als je voettocht naar Santiago, moet fietsen naar Rome ook lukken. Ook al is 't geen bedevaart, je verdient er toch (aflaat)punten mee, maar dan voor 'n goed doel. TOP hoor. Veel plezier en voldoening.

    groetjes,
    Carin

  • 25 April 2014 - 22:59

    Carin Janssen:

    Hallo Ton,

    Wat een stoer avontuur! Ik weet zeker dat 't gaat lukken. Met dezelfde inzet als je voettocht naar Santiago, moet fietsen naar Rome ook lukken. Ook al is 't geen bedevaart, je verdient er toch (aflaat)punten mee, maar dan voor 'n goed doel. TOP hoor. Veel plezier en voldoening.

    groetjes,
    Carin

  • 25 April 2014 - 23:00

    Carin Janssen:

    Hallo Ton,

    Wat een stoer avontuur! Ik weet zeker dat 't gaat lukken. Met dezelfde inzet als je voettocht naar Santiago, moet fietsen naar Rome ook lukken. Ook al is 't geen bedevaart, je verdient er toch (aflaat)punten mee, maar dan voor 'n goed doel. TOP hoor. Veel plezier en voldoening.

    groetjes,
    Carin

  • 25 April 2014 - 23:01

    Carin:

    SORRY: Chrome hing vast. 1 keer posten was ook genoeg geweest HAHA

  • 27 April 2014 - 13:06

    Nelly Klein:

    Hoi Ton,

    Wat een lief initiatief om Nimba te sponseren!
    De eerste dagen heb je al in de kuiten ! Valt 't mee of tegen? Ik hoop van harte dat het weer ook een beetje meezit. Als je terug bent krijg je van mij een gratis massage ! Dat heb je dan wel verdiend.
    Hou je aan de 70% doorzettingsvermogen dan moet het wel lukken.

    Sterkte en de hartelijke groeten
    Nelly

  • 27 April 2014 - 15:32

    Marcel En Emmi Weustink:

    Hallo Ton,
    Wij vinden het zeker niet vreemd dat jij zo'n fietstocht gaat ondernemen en verwachten ook zeker dat je Rome zult halen. Tevens is het voor een goed doel, dus Ton zet hem op!

    Groetjes Marcel en Emmi

  • 27 April 2014 - 20:25

    Rutger:

    Hi Ton,

    Ontzettend veel succes!
    2100 km dat is niet mis, maar gaat je vast soepeltjes lukken;)

    Je sponsor, Rutger

  • 28 April 2014 - 19:23

    Harrie En Ine:

    Dag beste pelgrim,

    Wat jouw conditie betreft komt het helemaal goed, want ik zag jou laast als een jonge ijsbeer de kuiperberg op sprinten. Het enige probleem wat kan ontstaan...een heel zeer gat....!

    Veel plezier en succes beste zwager!

    Groeten Ine en Harrie

  • 29 April 2014 - 11:27

    Marijke Clabbers-Klein:

    Hai Ton,
    Zelfs de lichamelijk gehandicapte leerling van Centre Nimba in Guinee volgen nu je prestatie!
    Ik heb verteld dat je 2100 kilometer naar Rome fietst en dat er sponsors zijn die geld geven voor iedere kilometer en dat je dat aan Stichting Nimba geeft.
    Nou dat vinden ze echt fantastisch! En ze wensen je veel sterkte.
    Ik hou ze op de hoogte van je voortgang.

    Met hartelijke groet en succes
    Marijke Clabbers-Klein
    www.nimba.nl



  • 29 April 2014 - 19:47

    Annie Ter Haar (schoonzus) Uit Ootmarsum:

    Hoi Tonny

    Het gaat je zeker lukken. Je bent wel een getrainde Dans Fanaat bij dansschool Ragonda en Rob Rouwhorst
    te Oldenzaal samen met je vrouw Elise. Dat is ook trainen. Dat weet niet iedereen.
    Ook ik wens je veel succes samen met je maatjes. en zal je sponseren voor het goede doel v.d. gehandicapte leerling van Nimba in Guinee. ALLE BEETJES HELPEN DUS DOEN....wie dit leest.

    GROETJES VAN je schoonzus Annie ter Haar-Semmekrot uit OOTMARSUM.



  • 04 Mei 2014 - 23:31

    Natascha Leeuwenkuijl:

    Hoi pap, ik lees al jouw berichten, en denk: Je hebt plezier én je redt het wel! Geniet met volle teugen van alle avonturen! Xn

  • 10 Mei 2014 - 14:48

    Herman Imming:

    Dag Ton,

    Het is hier een beetje druk geweest en ook ik weet nog niet goed hoe deze site werkt, maar ga mij nu inlezen.
    Ik ben stik jaloers op jullie prachtige onderneming: Succes.

    Herman Imming

Tags: Test

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Hallo allemaal, Ik ben Ton Leeuwenkuijl en ik vertrek 2e helft april op de fiets naar Rome samen met een groep echte fietsfanaten. Alhoewel in ons vooroverleg het woord 'pelgrimage' wel is gevallen, wordt geen echte pelgrimstocht want we overnachten niet in de openlucht maar in kleine simpele tentjes. Elke morgen gaat een van de mannen op zoek naar een bakker waarna we samen ontbijten en ons eigen lunchpakket klaarmaken. 's Avond wordt het zoeken naar een eenvoudige herberg, want we koken zelf niet. Voor het overige blijft de fietstocht naar Rome heel basis! Omdat ik het 'Nimba project' een warm hart toedraag, heb ik dit project als zgn. 'goed doel' verbonden aan mijn fietstocht. (zie ook http://www.nimba.nl) De afstand naar Rome is ruim 2100 km. U raadt het al - ik ben op zoek naar sponsors. Stel dat al mijn volgers ook sponsor willen worden en 1 eurocent per kilometer doneren dan ontvangt 'Nimba' bij aankomst in Rome € 21,- van elke sponsor. Dat zou toch geweldig zijn! Ik ben blij met alle volgers maar uiteraard staat het een ieder vrij om zich daarnaast aan te melden als sponsor. Momenteel ben ik volop doende met alle voorbereidingen - een goeie fiets met alle tassen (vóór en achter) heb ik inmiddels, maar aan alle kleding voor koud - warm - regen - wind, etc. moet nog worden gewerkt. Wordt vervolgt!

Actief sinds 25 April 2014
Verslag gelezen: 829
Totaal aantal bezoekers 19639

Voorgaande reizen:

20 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

22 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

22 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

25 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

26 April 2014 - 20 Mei 2014

Fietstocht naar Rome

03 Maart 2008 - 16 Mei 2008

Voettocht naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: