Dag 20 - 14 mei 2014 - Reisverslag uit Assisi, Italië van Ton Leeuwenkuijl - WaarBenJij.nu Dag 20 - 14 mei 2014 - Reisverslag uit Assisi, Italië van Ton Leeuwenkuijl - WaarBenJij.nu

Dag 20 - 14 mei 2014

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

13 Mei 2014 | Italië, Assisi

Goedemorgen best thuisfront, vandaag voert de route ons naar Assisie, de plaats die bekend staat vanwege de heilige Franciscus.
Maar eerst moet ik jullie vertellen dat het gisterenavond heel gezellig was tijdens ons etentje in een hele simpele Pizzeria.
De bediening was vlot en het eten heel goed plus een heel goed glas wijn bij ons aan de tafel terwijl aan de andere tafel het bier rijkelijk vloeide - jullie snappen wel dat de sfeer dan steeds beter wordt. Uiteindelijk zongen de Italiaanse gasten luid hun lied waarna wij onze liederen lieten horen.....!
Daarna was het weer zoeken naar een Gelateria voor het dagelijks ritueel en jullie kunnen op de foto's van gisteren zien dat het ons smaakte.
Wim moet vanmorgen naar de fietsenmaker en daarom heb ik tijd om als iets te schrijven. Vanavond ga ik verder met deze dag

  • 14 Mei 2014 - 11:24

    Marcel En Emmi Weustink:

    Hoi Ton,
    Jullie gaan allemaal als een speer richting Rome. Nog maar een paar dagen en dan hebben jullie het gered en fantastisch gedaan. We genieten iedere dag weer van jouw leuke verslagen en foto's.
    Ton zet hem op voor de laatste loodjes. Veel plezier nog.

  • 14 Mei 2014 - 18:03

    Harry Oude Geerdink.:

    Hallo bikkels.
    Wij genieten iedere dag van jullie verhalen.
    Nog een paar dagen en dan kunnen jullie uitrusten.
    Heel veel plezier rome.
    Wij denken dat wij van de foto Jos met zijn ijsje een poster gaan maken.
    Heel veel lieve groeten van Harry en Marijke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Hallo allemaal, Ik ben Ton Leeuwenkuijl en ik vertrek 2e helft april op de fiets naar Rome samen met een groep echte fietsfanaten. Alhoewel in ons vooroverleg het woord 'pelgrimage' wel is gevallen, wordt geen echte pelgrimstocht want we overnachten niet in de openlucht maar in kleine simpele tentjes. Elke morgen gaat een van de mannen op zoek naar een bakker waarna we samen ontbijten en ons eigen lunchpakket klaarmaken. 's Avond wordt het zoeken naar een eenvoudige herberg, want we koken zelf niet. Voor het overige blijft de fietstocht naar Rome heel basis! Omdat ik het 'Nimba project' een warm hart toedraag, heb ik dit project als zgn. 'goed doel' verbonden aan mijn fietstocht. (zie ook http://www.nimba.nl) De afstand naar Rome is ruim 2100 km. U raadt het al - ik ben op zoek naar sponsors. Stel dat al mijn volgers ook sponsor willen worden en 1 eurocent per kilometer doneren dan ontvangt 'Nimba' bij aankomst in Rome € 21,- van elke sponsor. Dat zou toch geweldig zijn! Ik ben blij met alle volgers maar uiteraard staat het een ieder vrij om zich daarnaast aan te melden als sponsor. Momenteel ben ik volop doende met alle voorbereidingen - een goeie fiets met alle tassen (vóór en achter) heb ik inmiddels, maar aan alle kleding voor koud - warm - regen - wind, etc. moet nog worden gewerkt. Wordt vervolgt!

Actief sinds 25 April 2014
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 19609

Voorgaande reizen:

20 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

22 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

22 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

25 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

26 April 2014 - 20 Mei 2014

Fietstocht naar Rome

03 Maart 2008 - 16 Mei 2008

Voettocht naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: