Dag 1 - de dag van vertrek - Reisverslag uit Diepenheim, Nederland van Ton Leeuwenkuijl - WaarBenJij.nu Dag 1 - de dag van vertrek - Reisverslag uit Diepenheim, Nederland van Ton Leeuwenkuijl - WaarBenJij.nu

Dag 1 - de dag van vertrek

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

26 April 2014 | Nederland, Diepenheim

Hallo beste volgers, eindelijk krijgt u een verslagje van onze eerste dag te lezen. Samen met anderen heb ik dit uit mijn herinneringen opgediept. Je verbaast je erover hoe snel je de dingen vergeet als je zoveel meemaakt als wij onderweg!
Maar toch.......zo heb ik mijn eerste dag ervaren.

Met al het gerommel daags te voren was het toch weer veel te laat geworden om op een prettige manier afscheid te nemen van het thuisfront of beter gezegd, van Elise.
Want 's morgens wilde ik uiterlijk om 07.30 uur op de fiets zitten, gepakt en gezakt, maar zwager Frans en Lucy gooiden op een gezellig manier roet in het eten door een borrel te komen drinken op mijn vertrek. Daardoor kreeg ik niet alle spullen tijdig op de fiets, etc. Maar gezelligheid is ook veel waard!
Dus was het al ruim na 24.00 uur voordat we in bed lagen en zoals iedereen weet.....de wekker is 's morgens onverbiddelijk.
Ik wist dat het ruim 2 uur fietsen was naar Diepenheim en met de auto gaan was voor mij geen optie. Rome doe je vanuit huis op de fiets!
Onderweg naar Diepenheim dacht ik nog, wat doe je toch, het is hier zo mooi in Twente, zeker 's morgens vroeg.
Precies op tijd reed ik Diepenheim binnen maar het bleek dat iedereen een eigen invulling had gegeven aan 10.00 uur aanwezig zijn, want er zaten maar 3 mensen op het al zonnige terras. Dat veranderde snel want van links en rechts kwamen de fietsers in kleine groepjes lachend aangereden. Ja, wat wil je ook als je zo'n zonnig terras gevuld met blijde mensen ziet die je hartelijk welkom heten! Niet allen maar Rome fietsers maar ook fietsers die vorig jaar naar Petersburg waren gefietst en nu niet mee konden om welke reden dan ook!
Opeens kwam er een auto met aanhanger om de hoek zetten. De Saab van Hermien en Peter die ons de eerste dagen zou begeleiden. Ze hadden neefje Sjoerd van 11 jaar meegenomen en het jong keek z'n ogen uit. Ook hadden veel dames van de mannen die naar Rome gingen, de moeite genomen om ons uit te zwaaien. Maar dat duurde nog wel even want iedereen begon met koffie + appeltaart en natuurlijk een flinke mop slagroom daarop want dat kon geen kwaad! (althans voor de fietsers, hahaha)
Volgens mij liep het al bijna tegen 12.00 uur toen we vertrokken richting Xanten, onze eerste halteplaats. We zijn met 14 fietsers, Nico - Jos - Leo - Arnold - Wim - Tonnie - Minie - Miel - Hendrik - Hermien - Peter - Geert - Sjoerd - en ikzelf. De fietstocht voerde ons door de Achterhoek met plaatjes zoals Lichtenvoorde, Varsseveld, etc. naar onze eerste koffieplek waar sommigen alweer appeltaart namen. Volgens mij wordt dat een standaard! Maar het fietsen ging goed, het weer was voortreffelijk net als de sfeer.
Tonnie fietste voorop met zijn navigatie gevolgd door Hendrik die hem checkte met het allernieuwste apparaat en verder waren er nog veel fietsers met de Reitsma route. Maar daar had je de eerste dagen nog niet veel aan, want het duurt nog even voordat we op die route zullen zijn. Bij Anholt gingen we de grens over naar Duitsland.
Het pontje over de Rijn was een van de eerste leuke dingen die op ons pad kwam plus het gesjouw met de fietsen van de trappetjes af want daar stuurde Tonnie ons naar toe!
Verbazingwekkend snel waren we in Xanten waarbij we het geluk hadden dat de 1e jeugdherberg al ver voor Xanten lag. Snel de kamers ingedeeld, douchen, eten en gezellig met een pilsje samen buurten over we ons te wachten staat.
Daarna was het op tijd slapen want er lagen nog heel veel kilometers voor ons!

  • 13 Mei 2014 - 19:06

    Sjoerd:

    Leuk dat er ook een jongen van 11 mee gaat. houd hij het wel goed vol?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Hallo allemaal, Ik ben Ton Leeuwenkuijl en ik vertrek 2e helft april op de fiets naar Rome samen met een groep echte fietsfanaten. Alhoewel in ons vooroverleg het woord 'pelgrimage' wel is gevallen, wordt geen echte pelgrimstocht want we overnachten niet in de openlucht maar in kleine simpele tentjes. Elke morgen gaat een van de mannen op zoek naar een bakker waarna we samen ontbijten en ons eigen lunchpakket klaarmaken. 's Avond wordt het zoeken naar een eenvoudige herberg, want we koken zelf niet. Voor het overige blijft de fietstocht naar Rome heel basis! Omdat ik het 'Nimba project' een warm hart toedraag, heb ik dit project als zgn. 'goed doel' verbonden aan mijn fietstocht. (zie ook http://www.nimba.nl) De afstand naar Rome is ruim 2100 km. U raadt het al - ik ben op zoek naar sponsors. Stel dat al mijn volgers ook sponsor willen worden en 1 eurocent per kilometer doneren dan ontvangt 'Nimba' bij aankomst in Rome € 21,- van elke sponsor. Dat zou toch geweldig zijn! Ik ben blij met alle volgers maar uiteraard staat het een ieder vrij om zich daarnaast aan te melden als sponsor. Momenteel ben ik volop doende met alle voorbereidingen - een goeie fiets met alle tassen (vóór en achter) heb ik inmiddels, maar aan alle kleding voor koud - warm - regen - wind, etc. moet nog worden gewerkt. Wordt vervolgt!

Actief sinds 25 April 2014
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 19606

Voorgaande reizen:

20 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

22 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

22 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

25 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

26 April 2014 - 20 Mei 2014

Fietstocht naar Rome

03 Maart 2008 - 16 Mei 2008

Voettocht naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: