Dag 4 - Reisverslag uit Worms, Duitsland van Ton Leeuwenkuijl - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Worms, Duitsland van Ton Leeuwenkuijl - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

30 April 2014 | Duitsland, Worms

Dag 4

Toen ik 's morgens vroeg, tegen 06.00 uur moest plassen en naar het toilet liep motregende het een klein beetje maar het idee om de tent af te breken kwam niet bij me op. Toch had ik wakkerder moeten zijn terwijl ik verder wilde slapen want het begon steeds harder te tikken op de tent. Droog inpakken lukt niet! Ik zag er als een berg tegen op. Fietsen in de regen is niet leuk maar alle spullen inpakken en een natte tent in de regen opruimen is een ramp.
Ik zag al die 'ervaren' kampeerders hun natte pruttel inpakken en op de fiets doen.
Mijn hoop was gevestigd op op Peter en Sjoerd, die lagen nog te slapen in hun tentje. Die waren laat in de nacht aangekomen, Hermien was vanuit Almelo naar de jeugdherberg gereden om Peter en Sjoerd op te halen en naar de camping gereden. Heel stilletjes hadden ze hun tentje naast mij opgezet. Maar 's morgens bij het ontbijt was Hermien al weer paraat. Als je daar een flinke scheut cafeïne in gooit, dan krijg je gelijk een hoop actie terug!
Jos had met Dorothe geregeld ze ons een ontbijt zou voorschotelen, kompleet met een eitje maar vooral met lekkere koffie. Geweldig... want dat hielp ons echt wel bij de opstart maar het fijnste was dat Hermien me in het oor fluisterde dat Peter m'n tent later op de dag wel wilde opruimen.
Met incl. een broodje voor onderweg moesten we slechts € 12.50 afrekenen voor alles. Geen geld..!
Vandaag stond een rit van ruim 135 km op het program. Da's heel veel als je eraan begint maar wanneer iedereen na 30 km al begint te roepen om koffie en we uiteindelijk na 55 km de koffiestop houden, dan valt 135 km wel mee.
De tocht zou ons langs de Rijn voeren maar in de regen valt ook een reisje langs de Rijn tegen. Na zo'n 25 km. hield het opgehouden met regenen. Iedereen borg z'n regenkleding op en vervolgde de tocht langs de Rijn die er in een keer veel mooier bij lag.
Het fietspad was niet overal even mooi, regelmatig zaten er hobbels en waterafvoeren in de weg waardoor Arnold plots van de fiets duikelde, gelukkig zonder letsel.
We besloten in een grotere plaats Nierstein, koffie te drinken. Iedereen kon daar dan ook geld pinnen en broodjes kopen voor de lunch. Sommigen lunchten maar gelijk bij de koffie.
Daarna kon iedereen weer stevig fietsen en dat moest ook want we moesten naar Worms want daar was weer een jeugdherberg die het ons weer 'gemakkelijk' zou maken. Maar we om te eten moesten we wel voor 19.30 uur aanwezig zijn..! Niemand wist waar de herberg precies lag in de stad en we maakten ons zorgen over de haalbaarheid. Tijdens een overlegstop zag ik achter een poort een dame werken. Ik vroeg haar waar de herberg lag in tWorms. Ze kon ons dat precies vertellen en ik bedankte haar spontaan met een klapzoen.
Een was genoeg toen ze merkte dat iedereen dat wel wilde. Uiteindelijk bleek het nog 9 km. te zijn. In Worms schoot ik een vlotte fietser aan die ons door de stad leidde tot aan de ingang van de herberg. Daar stond het eten, aardappelen met schnitzel en rauwkost al op tafel. Dat te samen met een goed bed waardoor het weer een super dag was geworden.
Na het eten hebben we even een groepsoverleg gevoerd over afstanden en slaapplekken. Besloten werd om het de komende dagen iets kalmer aan te doen en morgen de tijd te nemen om Worms te bekijken. Vertrek staat gepland om 12.00 uur!

  • 30 April 2014 - 13:26

    Huub Ter Haar:

    Ha Ton, Prachtig inkijkje in het leven van alle dag van een lange afstand fietser. Heel leuk. Mooi dat het avontuur nu echt begint. Ik ben benieuwd. Knuffel, Huub

  • 30 April 2014 - 13:33

    Joke Veen:

    Wat leuk om jullie tocht (naast de dagelijkse telefoontjes) ook op deze manier te volgen! Veel succes, mooi weer en sterkte gewenst.
    Hartelijke groet vanuit Ommen, Joke

  • 30 April 2014 - 23:30

    Johan Leeuwenkuijl:

    Bewonderenswaardige prestatie, we zijn trots op jou, zet hem op. Groeten Johan en Ans

  • 01 Mei 2014 - 13:02

    Anneke Ter Haar:

    Ik blijf je reisverslag volgen erg leuk om te lezen! Heel veel succes op je stalen ros!!
    Groetjes Anneke

  • 03 Mei 2014 - 17:35

    Stefan Claudette Fleur En Sofie:

    Beste opa we wensen je nog een goede reis en niet te veel cake eten want anders wordt het fietsen zo zwaar! (We zagen het wel hoor op de foto...:-))

    Zet hem op toi toi toi fleur en sofie!

  • 03 Mei 2014 - 18:04

    Harry Oude Geerdink:

    Het ziet er allemaal geweldig uit.helaas ik mis jullie. Harry

  • 04 Mei 2014 - 08:31

    Annie Ter Haar:

    HET IS ZONDAGMORGEN 4 mei half 9. Zit te denken hoe ver je nu bent en of het weer wat beter is geworden
    inmiddels.Hoop dat de reis tot nu toe goed is verlopen met iedereen . Ik dacht dat een tent opzetten voor jou geen probleem is. Jullie hadden toch zo'n lichtblauwe afgewassen tent met heel veel stangen enz. DAT IS PAS INGEWIKKELD. HOE VAKER JE HET DOET HOE SNELLER JE HET KUNT.
    Succes gewenst VANUIT OOTMARSUM!!! Annie t.H.



  • 04 Mei 2014 - 19:04

    Marcel Nijhof:

    Hallo Stoere fietsers,

    het is leuk om nu eens de verhalen te lezen. Vorig jaar moesten we de verhalen zelf schrijven op weg naar Rusland.
    Doe iedereen de groeten en geniet vooral onder weg. Niet denken aan de kilometers die gaan vanzelf.

    Groet

    Marcel Nijhof

  • 04 Mei 2014 - 19:15

    Marcel Nijhof:

    Hallo Ton,
    Wil jij het vlaggetje veranderen? Je geeft aan dat je in Belgie op reis bent, ipv Duitsland waar je nu fietst. :-)

    Groet

    Marcel

  • 08 Mei 2014 - 17:09

    EngelbertLotgerink:

    Hallo Ton,

    Ik zie op de kaart dat je in de Alpen bent op dit moment en evenwijdig aan de A22 fietst.
    Je levert een geweldige prestatie voor iemand die uit de "Kleikoel" komt.

    Het spreekwoordelijke gezegde "een Boeskool geet tot het geetke"wordt bij bewaarheid.

    Groeten van Carla en van Engelbert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Hallo allemaal, Ik ben Ton Leeuwenkuijl en ik vertrek 2e helft april op de fiets naar Rome samen met een groep echte fietsfanaten. Alhoewel in ons vooroverleg het woord 'pelgrimage' wel is gevallen, wordt geen echte pelgrimstocht want we overnachten niet in de openlucht maar in kleine simpele tentjes. Elke morgen gaat een van de mannen op zoek naar een bakker waarna we samen ontbijten en ons eigen lunchpakket klaarmaken. 's Avond wordt het zoeken naar een eenvoudige herberg, want we koken zelf niet. Voor het overige blijft de fietstocht naar Rome heel basis! Omdat ik het 'Nimba project' een warm hart toedraag, heb ik dit project als zgn. 'goed doel' verbonden aan mijn fietstocht. (zie ook http://www.nimba.nl) De afstand naar Rome is ruim 2100 km. U raadt het al - ik ben op zoek naar sponsors. Stel dat al mijn volgers ook sponsor willen worden en 1 eurocent per kilometer doneren dan ontvangt 'Nimba' bij aankomst in Rome € 21,- van elke sponsor. Dat zou toch geweldig zijn! Ik ben blij met alle volgers maar uiteraard staat het een ieder vrij om zich daarnaast aan te melden als sponsor. Momenteel ben ik volop doende met alle voorbereidingen - een goeie fiets met alle tassen (vóór en achter) heb ik inmiddels, maar aan alle kleding voor koud - warm - regen - wind, etc. moet nog worden gewerkt. Wordt vervolgt!

Actief sinds 25 April 2014
Verslag gelezen: 561
Totaal aantal bezoekers 19602

Voorgaande reizen:

20 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

22 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

22 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

25 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

26 April 2014 - 20 Mei 2014

Fietstocht naar Rome

03 Maart 2008 - 16 Mei 2008

Voettocht naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: