Dag 3 - Reisverslag uit Empfingen, Duitsland van Ton Leeuwenkuijl - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Empfingen, Duitsland van Ton Leeuwenkuijl - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

30 April 2014 | Duitsland, Empfingen

Men had een goed ontbijt voor ons geregeld incl. een lunchpakket.
Het was gelukkig droog, iedereen had goeie zin en na een paar foto's te hebben gemaakt zijn we op weg gegaan richting Breij. Daar zou een mooie camping zijn en het werd tijd om de kampeerspullen een keertje te gebruiken. Iedereen moest vandaag z'n kampeerspullen op z'n fiets hebben want Hermien was met de auto terug naar Hardenberg gereden voor een begrafenis die verband hield met d'r school. Ze was gisterenavond na het lange fietsen en ons eten nog vertrokken en blijkbaar was ze tegen 01.30 uur over geweest, want toen hoorde ik haar sms'je naar Peter.
De dag verliep vergelijkbaar zoals gisteren, flink tempo maken. Mijn knieën hielden zich goed en de over de knieën van Leo werd steeds minder gesproken, ondanks dat die de dagen ervoor best tot zorg hadden geleid want hij had echt een dikke knie!
Het was mooi om die dag de Rijn voor het eerst te zien en nog mooier om daar een tijdje langs te kunnen fietsen want dat betekent redelijk vlak kunnen fietsen. Het is mooi om te zien hoe die drukke rivier zich door het land slingert. Alhoewel het eigenlijk niet kon want het was al laat, maakten we toch een fotostop bij het grote beeld van Kaiser Wilhelm op z'n paard dat staat op de plek waar Moezel en Rijn samenvloeien. Een Canadees, die intussen met ons mee was gefietst maakte een paar foto's van de groep waarna we verder fietsten naar onze camping. Dat velen van ons intussen erg moe waren, bleek wel uit de discussie over slapen in de jeugdherberg of camping maar ook uit de valpartij van Ton die Miel wegdrukte toen iedereen plots moest stoppen en Ton niet uit de clickers kon komen.
Al weer veel te laat kwamen we op de camping om de tent op te zetten. Dat lukte me goed met die nieuwe tent. Hij stond op een prachtig plekje aan de Rijn. Later zijn we gaan eten bij reingold! de enigste kroeg/eetcafé in het dorp. De kroeg stond bekend om zijn cordon bleu en het bier. Nou dat hebben we geweten...! En de waardin, een struise vrouw ook!
Met een stevig glas bier en een goede maaltijd was het super slapen in de tent.

  • 30 April 2014 - 20:43

    Elly Meeuwsen:

    die Ton, stoer zeg wat jij onderneemt en leuk om te kunnen volgen hoe alles verloopt. Heel veel succes met de komende km en ik zal je blog blijven lezen. groet Elly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Hallo allemaal, Ik ben Ton Leeuwenkuijl en ik vertrek 2e helft april op de fiets naar Rome samen met een groep echte fietsfanaten. Alhoewel in ons vooroverleg het woord 'pelgrimage' wel is gevallen, wordt geen echte pelgrimstocht want we overnachten niet in de openlucht maar in kleine simpele tentjes. Elke morgen gaat een van de mannen op zoek naar een bakker waarna we samen ontbijten en ons eigen lunchpakket klaarmaken. 's Avond wordt het zoeken naar een eenvoudige herberg, want we koken zelf niet. Voor het overige blijft de fietstocht naar Rome heel basis! Omdat ik het 'Nimba project' een warm hart toedraag, heb ik dit project als zgn. 'goed doel' verbonden aan mijn fietstocht. (zie ook http://www.nimba.nl) De afstand naar Rome is ruim 2100 km. U raadt het al - ik ben op zoek naar sponsors. Stel dat al mijn volgers ook sponsor willen worden en 1 eurocent per kilometer doneren dan ontvangt 'Nimba' bij aankomst in Rome € 21,- van elke sponsor. Dat zou toch geweldig zijn! Ik ben blij met alle volgers maar uiteraard staat het een ieder vrij om zich daarnaast aan te melden als sponsor. Momenteel ben ik volop doende met alle voorbereidingen - een goeie fiets met alle tassen (vóór en achter) heb ik inmiddels, maar aan alle kleding voor koud - warm - regen - wind, etc. moet nog worden gewerkt. Wordt vervolgt!

Actief sinds 25 April 2014
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 19607

Voorgaande reizen:

20 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

22 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

22 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

25 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

26 April 2014 - 20 Mei 2014

Fietstocht naar Rome

03 Maart 2008 - 16 Mei 2008

Voettocht naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: